Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Full rulle inklusive lite panik

Av Lina - 15 september 2011 17:33

Här är det verkligen fullt upp. I helgen var jag uppe i det fantastiskt vackra Tornedalen. Anledningen var att begrava min älskade farfar som gick bort 23 Juli. Nu har han blivit jordsatt och det var mycket fint!


Om än det känns hemskt att säga så var det en väldigt kul tillställning också, runtomkring. Första kvällen blev det partaj med farbröder, fastrar och kusiner. Jätteroligt, alla höll mer eller mindre sams (och det brukar inte ske kan jag ju säga!). Det var mysigt att alla var samlade. Och de flesta av oss är ju överstolta för vårt finska ursprung och vårt vackra efternamn... hehe... 


Kvällen efter begravningen blev det också en trevlig middag ihop. Stackars restaurangerna får ju en chock när vi kommer ett sällskap på 30 pers liksom... väldigt pittoreskt i sann tornedalsanda! (Även om om restaurangägarna förståss är typ turkar och jag käkade kebab och pizza...). 


Man kommer lugnt sakna min farfars matlagning. Så förbannat gott!


Sen i alla fall är det tenta på hela världens jädra Medeltidshistoria på onsdag och jag har fan i mig ont i magen nästan... vet inte hur jag ska få in allt i skallen... de gör liksom "stickprov" men sina frågor så det gäller att kunna det mesta ändå... Det handlar om Europa, Sverige, Sydamerika, Afrika, Kina, Japan, Bysan, Islams imperium, Indien... ja, ni förstår, en hel del att hålla reda på...det hände en del under medeltiden liksom...


Sedan är det noja över att inte bara sambos längre. Min snubbe blir av med den här andrahandslägenheten sista september... jag har en etta på "fel sida om stan" och han har ingenting (förutom en husvagn då...). Försöker nå varenda s k "bums"-lägenhet som helst... vi var faktiskt på en visning i måndags men har plats fyra så det känns väl inte sååå hoppfullt direkt...


Nåja, dags för ett bad med en medeltidshistoriabok! I helgen ska jag försöka tjäna pengar också, jobbar fre-sön.


Adios!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards