Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Självdiciplin?

Av Lina - 31 augusti 2011 09:58

Jag har idag ställt klockan på 8:01. Tänkte snooza en gång (10 min) men det blev två eftersom jag av misstag kom åt snoozeknappen igen. Vilket fall som helst så känner jag mig duktig för jag har inget särskilt att gå upp till - men jag försöker lära mig det här som alla universitetslärare pratar om. Att man har lektioner ca 10 timmar i veckan och att man resterande 30 timmarna ska läsa på egen hand.


Därför har jag ställt klockan och min dag har sett ut såhär:

8:21 - Går upp, sätter in linser, sätter på kaffe, kollar Nyhetsmorgon

9:00 - Fortsätter kolla Nyhetsmorgon men äter även frukost

10:05 - Borstar tänderna

10:10 - Sätter mig och börjar plugga (läsa och svara på instuderingsfrågor)

12:30 - Göra och äta lunch

13:00 - Forsätta plugga

15:00 - Går till tunnelbanan

16:00 - Tränar

17:00 - Duschar och bastar

18:00 - Hemmamys

19:00 - Middag till Vem vet mest?

20:00 - Robinson


Och, jag känner mig bra som lyckades tacka nej till jobb idag. Det är lite motigt eftersom jag gillar pengar, och pengar får man av att jobba. Och det kan kännas som att man inte har någon planerat en dag som denna då man "bara" ska läsa i princip. Men jag tog till min självdiciplin och tackade nej. För jag har en hel del att läsa, och dessutom en hel del från den jobbiga engelska boken...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards