Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Då var man ensam igen!

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttalande som höll på få förödande konsekvenser, klantigt av mig men när vissa saker som är känsliga för en själv är det svårt för mig att inte nappa på att slänga ur mig något sånt. Nåja, trots lite gräl när älskling kom hem igen efter att ha lämnat sonen så tror jag det har lagt sig, vi har hade i alla fall till slut en mysig juldagskväll och en slapp och härlig annandag... Både jag och älskling blev överrösta av julklappar (från oss själva)... kändes lite skevt, men sonens julklappar var i och för sig något färre men dyrare, och i ett paket var det ett kuvert med flera tusen så... han är nog nöjd!


Jag fick en bok om ishockeyns "Världens ishockeyrekord" (mycket intressant!), filmen Jägarna 2, äggkokare (som jag önskat!), en Ergorapido i fantastiskt djup turkosblå-färg, en 1-literskastrull från OBH Nordica samt en badrumsmatta! Mycket nöjd är jag! Älskling blev supernöjd för mina presenter också: En bad mother fucker-plånbok, Calvin Klein-kallingar, Bob Marley-läderskärp och första säsongen av serien Sons of Anarchy. Serien hade varken jag eller han eller sonen hört talas om förr (jag fick ett erbjudande om att köpa en serie för 99 kr när jag köpte en annan julklapp och därför blev det den). Nu har vi sett tre avsnitt och den är bra faktiskt! Handlar om ett mc-gäng.


Vi har en fin julgran här. Förstår ingenting, sambon hade hört att det skulle vara svårt att få tag på fina granar i år - men jag tror då aldrig jag har haft en finare gran än denna. Proportionelig och jämn och ståtlig! Vi har julgranskulor i turkosblå och silver och en liten glitterremsa på det! Enkelt och snyggt! 


Nu sitter jag och surar lite grann. För igår sa älskling att han kanske skulle ta och vara hemma idag också, passa på att ha lite extra ledigt nu vid jul... men, nej, inte det! Blää på han! Avskyr när man säger något sådär, jag hann ju se framför mig en till mysdag framför oss... och nu då!? Sitter jag här själv och kollar på... eeh någon ny form av Djungelboken.. dåligt!


Ska ringa min chef i skobutiken lite senare och se om hon behöver någon hjälp i veckan, man vill ju helst inte men sedan känner man att man skulle behövde också (det är ju alltid bra med pengar och roligare att vara ledig tillsammans, vi har sagt ev ons-fre - jag hoppas det inte blir alla tre i alla fall - men helst en.)... plus att jag måste ta mig själv i kragen och läsa lite av kurslitteraturen också... 5:e kommer tentan och jag måste erkänna att det fan i mig känns lite svårt, statsbildning är inte min grej... 


Tråkigt inlägg... jag är ingen hejjare pån det är med att blogga längre... borde egentligen satsa på twitter istället...

Ähh.. behöver städa, behöver tvätta... vore bra att göra det idag men hoppas på att det blir få arbetsdagar så jag tar det sen... Annars så skulle jag även behöva hälsa på syrran och systerdöttrarna och lämna julisar... Annars fyller i och för sig ena år 1 januari, så jag antar att, tyvärr, allt blir vid kalaset... vår får se...


Annars idag skulle jag vilja tvätta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Av Lina - 4 oktober 2011 09:12

Puh! Nu är vi inflyttade. Inflyttade i min fina lilla lägenhet. Å vad det är skönt att vara hemma. Här finns ju allt, och det är mina saker, och det är fint! (att väggarna är lite dåligt gjorde, inte av mig dock, i vardagsrum och sovalkov gör inte så...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards