Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Panik och inspiration

Av Lina - 29 augusti 2011 15:40

Hej och hå vilket jädra lantis jag har känt mig som idag!

Idag så verkar hela Stockholm Universitets studenter ha haft sin första dag. Och till råge på allt verkar alla ha haft introföreläsningen kl 10:00. Och fan, jag får ju lite smått panik av så mycket jälva folk. Och jag blir fan i mig lite stressad av all jävla gemenskap och aktiviteter och lullull som kåren ska tjattra om. Jag vill inte hålla på tramsa, jag är för fan där för att lära mig och utforska kunskap! Likasinnade träffar man väl fasen ändå. Åhh... 


Men då ska jag väl vara glad som går på Stockholms Universitet som inte är så kända för att ha en sån överengagerad studentaktivitetsverksamhet! 


Idag var det dock sjukt jobbigt att vara där ett tag. På grund av allt folk när man ville hinna handla en bok samt käka mellan kl 12-13. Det var ju milslånga köer både i bokhandeln och på varenda matställe. Och dessutom fick jag ju släpa runt på tegelstensboken.


Jag fick i alla fall i mig en macka från Pressbyrån. Nu ska jag läsa Medeltidshistoria i alla fall. Och trots allt så känns Historiska Institutionen gedigen och det känns som att min lärare är bra. Jag fick bra intryck av alla lektorer, studievägledare och studierektorer jag träffat på idag. Och det är ju positivt och inspirerande. Frågan är bara om det här inte blir för inspirerande, så att jag hoppas av lärarprogrammet och försöker mig på ett helt historieprogram istället... det är ju dock det där med jobben som känns svårt där, nåja, tiden får utvisa.


Nu ska jag faktiskt ta och dricka upp mitt kaffe för att sedan ta en skön dusch. Hade tänkt hinna med att läsa lite men det kan bli tight om tid. Ska ner och lämna en film som hyrdes igår samt inhandla lite grillkol (+ säkert fynda lite av veckans erbjudanden, såg t ex att Coop hade 1 kg Scan Mammas köttbullar för bra pris, mums mums!).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards