Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Lina - 4 oktober 2011 09:12

Puh! Nu är vi inflyttade. Inflyttade i min fina lilla lägenhet. Å vad det är skönt att vara hemma. Här finns ju allt, och det är mina saker, och det är fint! (att väggarna är lite dåligt gjorde, inte av mig dock, i vardagsrum och sovalkov gör inte så mycket längre). Helt otroligt vad kärlekskrank man måste vara när man självmant bor i en rätt sunkig lägenhet i Bagis med massa flyttkartongen och kaos i ett års tid... hmm..


Nu bor vi här. Min snubbe och schäfern Enzo. Det är så himla mysigt tycker jag! Men det är tyvärr trots det inte hållbart i längden... han måste åka speciella tider för att i bästa möjliga mån undvika megaköerna genom stan (han jobbar på andra sidan) och han kan inte ha barnen här. Han har dem varannan helg. För mig får han såklart ha barnen här men det ju inte hållbart eftersom det inte finns något rum att stänga in sig i när man vill sova eller vara ifred... 


Min snubbe har en husvagn och det såg inte ut som att han skulle få en vinterplats för campingarna är överfulla på grund av alla vägarbeten... men han fick det till slut, men jag vill absolut inte att han ska bo på en jädra tattarcampinng... han säger att vi får se hur det funkar med den långa resvägen han har härifrån.


Nåja, dessa tre dagar som nu gått tycker jag har varit mysiga. Men vi får se, som sagt. Nu i helgen har jag en idé om att flyga upp till Tornedalen. Hälsa på mina föräldrar (som flyttade dit i helgen) och hälsa på min farmor som bor där. Ska försöka tigga till mig flygbiljettspriset som födelsedagspresent bara ;)


Och äntligen har min älskling kommit till ro så vi ska boka mysweekend. Det blir Klockargården denna gång, för de har gemak med bubbelbad som man får ta med hunden på! Ska ringa de efter plugget idag för att kolla så att det verkligen finns kvar det datumen...


Nu blir det en kanelbulle (det är ju kanelbullens dag, och jag bakade igår) och frukost innan jag ska ila iväg för ett seminarium.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards