Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Lina - 7 maj 2011 09:34

Idag är jag ensam hemma. Min karlakarl är på jobbet, jobbar in lite extra cash nu när vi köpte bil spontant häromdagen plus att semestern närmar sig.


Jag tänkte verkligen försöka ta tag i att läsa ut första kurslitteraturboken och sedan skriva lite på rapporten. Känns bra hittills, känns liksom ganska slapp - men jag tror det tjockar till sig snart då det är massvis av böcker som ska läsas. 


I alla fall så längtar jag verkligen till sommarsemestern nu. Det känns lite oväntat för jag har oroat mig en del hur det kommer kännas på en camping såhär planerat. Sedan oroar jag mig ändå lite för hur min snubbe och sönerna ska lyfta fram alla deras tidigare minnen och traditioner därifrån - det är lite jobbigt eftersom att jag känner mig utanför plus att jag tror de har varit där med sin mamma också förut - sånt är ju lite känsligt för mig - om än det är väldigt länge sen och jag försöker att inte tänka så mycket på det.


Men för det mesta ser jag faktiskt fram emot en mysig semester. Jag hoppas verkligen det blir så, som förra året som för mig faktiskt var kanon. Fastän vi detta år har bättre nöjesliv och härligare ständer, barnen blir dessutom inte lika uttråkade för på Öland finns det massor att göra. Det hänger på vädret nu bara, och att vi håller sams....


Och, om jag överlever... jag ska flyga detta ner (och jag har och är livrädd för propellerplan):


Men sen kommer man fram. Och då blir det Ölands djurpark och sedan upp till camingen, bastun och den fina stranden (har jag hört). Bild från kalmarflyg.se


Bild från bodasand.se   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards