Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Lina - 30 maj 2011 17:06

Usch, vad tråkigt det är nu. Och usch vilken hemsk rutinmänniska jag är ibland.


Ibland när jag är hemma hela dagen så väntar jag till kl skaq bli 16:30 och älskling min ska komma hem. Det blir alltid segt sådär kring 15 och då är det tråkig väntan bara. Det låter helt hemskt, jag vet. Men det är bara att det blir långtråkigt sådär vid 15...


Jag har suttit och plitat lite på min sista examinationsuppgift för den här terminen. Det funkar väl men jag har liksom lagt av lite för länge sen känns det som. Bara trött på den här utbildningen, inte ämnet men på folk och på administration eller vad man ska säga. Kan inte sätta fingret på det dock. Och det går i alla fall sådär med uppgiften, jag avskyr begränsningar. 2500 ord är superlite för det man ska skriva, jag är van att skriva stora uppsatser. Sen så blir jag lite irriterad på det jag skriver om också förståss... 


Nåja, nu ringde jag nyss min snubbe o hörde var han var. Och då, såklart, skulle han jobba över massor den här veckan... skit... så nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra... och förstår ni hur värdelöst det kommer vara när jag snart är mer eller mindre helt ledig? Jag jobbar onsdag, lördag och söndag denna vecka sen är jag helt ledig resten av juni (förutan webbshop kan jag pyssla med om dagarna). I början av juli får jag förhoppningsvis jobba några dagar, sedan åker jag till Öland vecka 29 i alla fall... Trist att vara så mycket ledig helt själv faktiskt... jag är ju ledig så jag har ju inte så mycket cash heller liksom... värdo!


Ser dock fram emot att läsa lite skönlitterära böcker nu, det hinner jag verkligen inte med nu när jag pluggar. Min skalle kan inte läsa fler böcker samtidigt nämligen.


Har en bok jag fått i julklapp som jag ska läsa:

Carin Gerhardsens Mamma, pappa, barn


Sedan är jag sugen på en omtalad:

Patrik Sjöberg och Markus Luttemans Det du inte såg


Och en bok jag läste om i SVD igår:

Ann Olivecrona och Petter Karlssons Mitt i Afrika - en kvinnas kamp för de vilda djuren


Ska jag vara ärlig börjar jag tråna (motvilligt) för kungahistorien:

Thomas Sjöberg, Deanne Rauscher & Tove Meyers Carl XVI Gustaf: den motvillige monarken


Nåja, nu får jag väl ta och läsa Berlusconi historien i gårdagens SVD istället.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards