Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Lina - 6 juli 2011 17:08

Passar på att skriva lite. Jag har nu jobbat sedan 1 Juli. Det är inte tungt, men det blir lätt långtråkigt mellan varven. Det är inte som i en HM-butik direkt där det alltid finns kunder, nya varor att packa upp och varor att ställa i ordning. Arbetar i en liten skobutik i Gamla Stan. Men det är kul också! Långrandigt bara, jobbar själv nio timmar just nu - klockan tio till sju.


Nåväl, skönt att ha ett jobb så lite pengar trillar in i alla fall! Blir heltid åtminstone t o m söndag, nästa vecka har jag fått åtminstone halvtid om jag förstod det rätt. Då är dessutom min älsklade karl och hans barn redan nere på Öland. Jag åker ner först den 18:e. Helt ärligt så är det lite tufft inombords för mig just inför resan, skräckblandad förtjusning - och jag kan inte försöka prata om det heller för jag låter mest bara arg och så är jag rädd att han blir tjurig och råkar slänga ifrån sig några gamla detaljer som jag ABSOLUT INTE behöver... Vi åker ju till deras s k "smultronställe" och det är eftersom att det är "deras" som det är lite jobbigt tycker jag ("deras" som även inkluderat barnens mamma när hon var med i bilden, åtta år sen eller så i coh för sig)... I alla fall inte så kul att behöva känna så. Jag är rent ut sagt skiträdd för att jag ska bli påmind och tänka "jaha, nu sitter vi här på den här platsen och pussas, precis som de gjorde" och sådär... Jag är känslig på sånt. Nåväl, vi håller tummen för att det inte blir sådana tankar...


För övrigt kanske det redan händer något på vägen ner för mig... Jag ska ju flyga, jädra propellerplan är det tänkt! Gaaah! Livrädd!


Igår handlade jag i alla fall semesterböckerna och semesterserien. Det är böckerna som rubriken beskriver. Jag kan nämligen inte hålla mig! Annars brukar jag alltid vänta på pocket men nu köpte jag två böcker, inbundna, 249 jädra kronor per bok. Mitt i Afrika av Ann Olivecrona & Petter Karlsson samt Det du inte såg av Patrik Sjöberg & Markus Lutteman... Jag har börjat med förstnämnd och karln börjar nog med Sjöberg-boken som han också vill läsa.. Dessa böcker har jag blivit så nyfiken på av dess marknadsföring. Läste en intervju med Olivecrona och den andra bokens diskussion har väl ingen undkommit? Tror båda är bra, får se om jag inte lyckas läsa ut någon bok för snabbt nu bara... de verkar rätt lättläsa nämligen... Nåja, passade på att köpa en serie också som jag tror kanske faller mig i smaken, Entourage... vi får väl se...


Nu har klockan hunnit bli över 18 (har haft lite kunder sedan jag började skriva) så snaart får jag stänga och åka hem... förresten, glöm inte hejja på Sverige kväll ;)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards