Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Idag, igen

Av Lina - 5 maj 2011 13:01

Ett till inlägg innan jag tänkte plugga lite. Idag har jag ett konstigt dåligt samvete, mot mig själv. Jag är ingen skolkare och har aldrig varit, och idag skolkar jag faktiskt inte för man behöver inte gå på föresläningar - men ändå känns det som att jag är en busig unge som skiter i skolan. Haha... konstig känsla.


Jag har i alla fall nyss läst föreläsningens powerpoint och känner att det räcker. Faktiskt så har jag inte alltid kännt mig så jättehjälp av föreläsningarna. Därav kändes det inte som prio ett när jag hade sovit 5 timmar och inte alls orkade upp i morse och återigen kände den dova huvudvärken som jag dragits med några dagar. Istället stannade jag hemma och tänkte fixa med lite fix och såklart läsa hemma istället.


Känner mig dock dum mot min snubbe som var tvungen att gå upp när klockan ringde fastän jag hade hållit honom vaken på kvällen. Vi låg och diskuterade bilmotorer, haha...charmigt va? ;)


För övrigt känns det som allt flyter på rätt bra, och då får jag alltid en klump i magen för då känns det som att något illa snart kommer och dimper ner i den braiga tillvaron... Förstår ni vad jag menar? Smått obehagligt är det....


Igår var i alla fall en bra dag. Vi åkte och tittade på en bil vi sett på Blocket. Och bilen fanns på min gamla hemort som jag känner mig lite patriotisk till (trots att jag inte vill bo där). Det är alltid lite mysigt att komma till "hemmaplan" liksom. Vi köpte i alla fall bilen och det känns kanon för den som vi hade var nära att braka ihop och var ful och vi var inte sugna på att laga den. Så nu har vi en likadan fast mycket mer välskött, låga miltal, mycket större motor och till min älskling stora glädje är det en automat. En Opel Omega 00:a, silvrig (till min älskling mindre glädje eftersom han haft massor av silvriga bilar, men mycket finare än vår förra mörkblåa jättetråkiga), 3,0 liter 220 hk-motor. Skönt med en fräsch bil! (om än det är lite lustigt att jag kallar den fräsch när jag själv inte tagit körkort på grund av att jag inte vill ha vilken bil som helst, men nu behöver vi en eftersom min snubbe alltid haft det och behöver till jobb och hämta barn och dra husvagn, ni vet nu lever jag ett riktigt svensson-familjeliv).


På tal om det så har vi bokat vår sommarsemester också. Det blir Öland 4 veckor med husvagn. Det är också min snubbes smultronsställe, men jag är villig att hänga på. Låter faktiskt härligt med sköna after beach-kvällar, bastu och milslånga sandstränder. Jag kommer ner en vecka senare än dem så jag har även köpt min flygbiljett till Kalmar, lite läskigt för det är ett propellerplan som jag, som flygrädd, är livrädd för. Modigt av mig tycker jag.


Och igår åt vi dessutom på min favvopizzeria (jag är uppfödd på deras mat) och blev mätt och belåten. Och sedan var vi hem till mig där jag har min älskade 42:a plasma och såg på hockeyn. Skönt att Sverige fått fart på grillerna men förjävligt att finnarna inte lyckades rå på tjeckerna, skotten ilade men deras målis var säker... spänningen fortsätter... på fredag spelar Finland mot Tyskland vilket blir en riktig rysare tror jag, oturligt för mig för jobbar jag då den matchen går... samma kväll är det nästa match frö Sverige, mot Frankrike - ska vara plockpotatis!


Nåja. Långt babbligt inlägg. Hoppas ni känner mig harmoniska glädje i alla fall. Jag känner mig för sekunden lycklig (men som sagt, den där oroande klumpen om att något dåligt snart händer ligger där i magen och trycker).


Nu men min enegeri ska jag slå på steron på full volym och om jag har energi kvar kanske jag försöker mig på att ta en runda i motionsslingan som finns här precis vid oss (Nackareservatet), bra att få igång kroppen tror jag (troligthet att det kommer hända, njaee... annars blir det att läsa... intressant kurs om hur lärande går till (didaktik).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards