Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Lina - 23 februari 2011 10:30

Sitter och trycker i mig lite frukost och kaffe. Ska snart iväg till Polismuseet. Vi blivande lärare har vår första redovisning, det känns lite pirrigt nervöst i magen ändå. Om än den här nervositeten inte riktigt tar på mig just nu på grund av att jag är jäkligt disträ, finns ingen glöd den här veckan känns det som.


Den är det ena förkyldningen och viruset efter det andra som angriper mig känns det som så jag får fasen aldrig bli pigg. Igår jobbade jag till 13 och skulle sedan hem och läsa kurslitteratur men jag totalsomnade och vaknade när min snubbe kom hem vid halv fem...


Nej, just nu känns livet skit. Och det var väl då jag lovade mig själv att inte blogga egenligen?


Imorgon är det introduktionsdag ett för praktiken som börjar vecka 10. Jag hamnade på en fin gymnasieskola, känns spännande men mina fördomar säger att skolan till trots är lite för "fin" för mig. Den ligger på gränsen till Östermalm och de "tror på konst och vetenskap". Men det blir nog bra, kul att komma ut i "verkligenheten" i alla fall, men lite läskigt så tidigt i utbildningen....

Ovido - Quiz & Flashcards