Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Bloggeri Bloggera

Av Lina - 5 februari 2011 11:15

Nej, duktig på det här med bloggande har jag inte varit va?


På ett sätt känns det skönt. En blogg får inte vara något som tar över sitt eget liv. Förut var jag singel och hade inte så mycket att ta hänsyn till på så vis. Nu har jag sambo/särbo (vi har varsinn lägenhet men bor mest med varandra hela tiden i alla fall) och dessutom har min snubbe två barn. Det blir genast annorlunda, mycket mer att ta hänsyn till.


När jag förut bloggade och  var i ett förehållande kunde jag dessutom göra dumma inlägg med tankar och känslor jag borde ha tagit med min partner istället för att vräka ur mig på en blogg.


Det är nog därför jag inte bloggar så mycket. Dessutom finns väl inte intresset på samma sätt längre heller. Och jag vet ju själv att bloggar med bilder är bättre och roligare, och det är inte min grej.


Därför blir det inget ösregn med inlägg här. Se det som ett tecken som att jag har det bra. Nu har jag dessutom gått några veckor på lärarutbildningen och det är intressant och kul! Hittills känns det rätt!


Något som gav mig en stark känsla idag måste jag bara slutligen berätta. Jag rensade nämligen i min papperskorg i mailen och hittade två mail jag skickat i oktober 2009. De mailen var ifrån när jag var på min resa i Toronto. Jag var så lycklig där. Jag bara måste dit igen! Fantastisk stad med fantastisk miljö och fantastiskt folk. Det är en storstad men ändå är det inte fullsmockat med folk. Det är en blanding av arkitektur från olika tidseror och det finns bra shopping och dessutom genomsyrar hockeyn hela staden. Åhh, vad jag längtade tillbaka när jag skrev att jag satt på Timothys Coffee och drack latte och åt fårosttoast och skrev om när jag varit på Hockey Hall of Fame, uppe i CN Tower och på hockeymatchen mellan Maple Leafs - Senators... Åhhh, fantastisk känsla!


(Och här borde jag förståss ha en bild som återspeglar hur fantastiskt det är i Toronto. Men något sånt orkar jag alltså inte). Men jag kan ge en länk till hotellet jag bodde på, rekommenderas om man vill ha ett helt ok hotell till bra pris mitt i city The Strathcona Hotel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards