Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Besvikelsen över nya BB

Av Lina - 28 februari 2011 11:53

Förra skitveckan avslutades med en bra helg, tack och lov. Jag och min kära karl åkte hem till mig på lördagen och det är så skönt att vara i min ordnade fina lägenhet mellan varven. Vi har haft två-tre stora törnar förra veckan som tyvärr säkerligen kommer genomsyra den närmsta tiden. Med andra ord så känns det som vi har satts på prövningar! Summa summarum var det dock därför skönt att vi hade en bra helg tillsammans som inte drabbades av de där törnarna.


Bara med det där med Big Brother. Jag tycker att Big Brother från grunden är ett jädrigt intressant och bra program MEN jag tycker de senaste säsongerna har förstört det på grund av att hela konceptet har ställts till att folk ska knulla och delge alla sina vildaste fantasier och erfarenheter. Det har förstörts över att det bara ska tävlas om vem som är mest sexerfaren och dessutom ohämmad att visa det live framför alla tv-kameror. Det äcklar mig. Jag tycker det är tragiskt och dessutom är nog det otroligt mycket lögner i vad de säger.


Det jag vill komma till är att jag därför denna säsong trodde att TV4 som tagit över produktionen skulle vilja få det till samma typ av program som de var de första säsongerna, mer ett socialt experiment. Men icke, nu känns det ännu mer som att de vill styra in på att göra en jävla ormgrop. Fy fan! Det är bara dubbelsängar med ett stort täcke, de får inte ens sova i en egen säng och dessutom får de inte ha ett varsitt eget täcke! Det känns som att det blivit så jävla överdrivet. Och det gör mig väldigt besviket.


Och jag kan ju säga såhär att jag blev lite irriterad (och äcklad) av när min snubbe säger att "det är ju så det ska vara, det är ju tonåringar som tittar på det här och sex är det ända de har i skallen" och då känner jag massvis direkt men framför allt "Jaha, vad tur för dig att du får gratis porr du kan titta på helt oskyldigt". Och då tyckte han att jag överdrev och att det inte alls var så jag menade, men det stör mig ändå. Och dessutom tycker jag inte att det är ok med denna översexualism som då tonåringar som tittar på det ska ta till sig enligt honom (min tolkning).


Men å andra sidan, så kommer jag följa Big Brother lite då och då men jag ska erkänna att det känslomässigt är jobbigt att kolla på det med min snubbe på grund av det ovan.


Nåja, nu har jag avreagerat mig lite och ska sätta igång och läsa kurslitteratur.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards