Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Lina - 15 mars 2011 16:25

Fy fan vad skönt att vara klar, med examinationsskrivningen. 

Fast egentligen är det inte skönt skönt utan mer lugnt skönt.

Att det inte är skönt skönt beror ju på, som jag tjatat om, att jag inte förstår uppgiften riktigt och ingen verkar riktigt göra då så jag känner mig inte säkert på att det är korrekt uppfattat och att det är bra. Jag har inte ens orkar använda hela min analytiska förmåga eftersom det kanske bara känns lönlöst om jag ändå missuppfattat allting bara. 


Det känns som att det här borde vara okej i alla fall vilket fall som helst. Eller så är det käpp rätt åt helvete. Ni förstår, det känns som man bara famlar så det är lika bra att bara sätta punkt för nu och bara göra en snabb korrläsning innan jag printar det och lämnar in den såhär på fredag! Jag som känner det som förnedring att få ett E (eller ännu värre Fx!) känner att jag fan får ta det den här gången i så fall då, jag känner inte riktigt att det är mitt fel i så fall faktiskt - allting är redigt luddigt liksom. 


Nåja, punkt slut! Nu ska jag strax hoppa ner i badet tror jag, karl kommer snart hem och då ska vi väl bada klart sen käka och sedan åka och kasta dart. (nerds) ;)

Av Lina - 15 mars 2011 12:46

Nej ni, nu har jag skrivit på min examination sedan kl 9 i morse så jag tänker ta en paus för en promenad i solen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag blir liksom inte nöjd med examinationen jag skriver, man vet inte riktigt vad de är de vill få fram, allting är förbannat luddigt och jag blir bara förbannad.


Men jag försöker nog mig på en promenad så kanske huvudvärken, som drabbat mig, släpper. Men jag vill ju så gärna bli klar med den här skiten idag!


Ska fundera lite medan jag tar promenaden i alla fall. Ska välja ett innehåll ur religionskunskap och skriva hur jag skulle bedriva undervisningen kring det. Sedan måste jag försöka googla fram vad skillnaden är mellan ett vetenskapligt ämne och ett skolämne för det där har jag inte riktigt greppat ännu.


Shit, jag vill verkligen bli klar idag så jag kan släppa den här skiten sen, ett tag i alla fall (tills jag får tillbaka den med restuppgifter säkert, eftersom lärarna är så förbannat luddiga så jag säkert inte fått med allt de vill att man ska ta upp).


Trist att känna sig som ett jävla pucko.  

Ovido - Quiz & Flashcards