Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Lina - 27 mars 2011 23:13

Idag har jag träffat två vänner jag inte sett på länge. Ena av dem träffade jag dock helt oväntat på pendeltåget på väg in till stan.


Och väl i stan fikade jag en god "specialsemla" (mandelmassan är blandad i grädden) på Gunnarssons konditori med en av mina vänner från gymnasietiden och det var faktiskt riktigt härligt att träffa henne igen - det var så länge sen och hon är alltid sådär härlig avslappnad!


Kikade även lite i affärrer och hittade massvis av fint, såklart. Men jag tror nog jag ska beställa lite vårkläder på nätet - eller åtminstone handla när jag har lite mer tid och koll på ekonomin (jag är ju student trots allt).


På tal om det ska jag strax sova men det känns bra för jag är i fas med det jag ska ha läst till föreläsningen imorgon. Dock är det sedan massvis att läsa kommande vecka. Och jag måste försöka jobba en hel del i april då jag vet att det finns möjlighet eftersom de fortfarande har en pappaledig där fram till maj.


Och imorgon, då kommer mina föräldrar hem och hämtar hundarna. Jag hoppas det blir relativt tidigt på eftermiddagen för i så fall tänker jag transportera mig till andra sidan stan och kramas med min karl hela lång kvällen imorgon (men, dock behöver jag ju läsa dessa kvällar om jag ägnar dagtid åt att jobba förståss).


Nåväl, ska försöka kolla när föräldrarnas flight beräknas ankomma imorgon och sedan ska jag nog kolla lite webbtv innan jag sover. Blir nog ett sista avsnitt av Sofias änglar som jag fastnat för - gripande och bra program! 

Ovido - Quiz & Flashcards