Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

En klump i magen....

Av Lina - 4 mars 2011 23:22

Åh, jag har som en klump i magen. Jag hatar att inte ha kontroll och jag känner att just nu har jag inte kontroll. Dessutom känner jag mig oerhört besviken på första kursen på min lärarutbildning. Inte för innehållet direkt, men på organisationen.


Vi har haft lite olika delmoment i kursen och då har det varit tre lärare som inte känts särskilt synkade med varandra överhuvudtaget. Och nu när det är två veckor kvar så ska vi vara ute på pratik och där ska vi ha ytterligare en lärare som ska kopplas till en digital portfolio som man rapportar sin pratik i, men den läraren har jag inte fått något namn på och har ingen aning om vem det är! Dessutom står det där att vi två veckor innan pratiken ska ha skrivit en handlingsplan med pratikläraren (d v s den ordinarie lärare jag kommer gå med på det gymnasie jag gör min pratik på), det här har inte jag gjort och det verkar heller inte som någon av mina kurskamrater känner till det eller har gjort det.


Jag känner mig urförvírrad och mår inte bra när det känns som att allt bara faller mig ur händerna, jag känner inte att jag har kontroll på läget. Fuck.


Dessutom har jag slarvat med läsningen av kurslitteraturen märker jag nu och jag måste få igång mitt duktiga studenthuvud! Jag vet ju att jag kan det här! Men sen är lärarna luddiga med sina examinationsuppgifter också. De har inte alls gått igenom hur de ens vill att vi skriver (upplägget av texten alltså), "det är inte så noga" säger de där rödstrumpelärarna (nej, förlåt, men ibland känner jag bara att jag känner mig som en utböling som kommer från det blåa åsiktsblocket)!


Nåja. Det här kommer lösa sig, det vet jag. Och det är bara "en pissi Missisippi" om man jämför med de stora törnar som trängt sig på mig och min snubbe på senaste. Och ena av de "törnarna" var på en extrem hypokontri från mitt håll (om än jag kan komma på tanken och fundera på att jag kanske har något annat ändå, jag ska ju inte få bli så glad, jag kanske har något annat som nedsatt hjärtfunktion eller ännu värre HIV!?). Nog om det, nojjiga Lina. Jag har varit till läkaren och kollat upp det jag var rädd för och det var inget fel alls, haha! En annan av törnarna var ekonomisk och det verkar också ha löst sig, om än det säkert är en och en annan tung månad framöver.


Förlåt för mitt pladder men detta kanske hjälper att skriva av sig lite. Undra om jag ska försöka pressa mig själv till att läsa ett kapitel i en bok innan sömnen i alla fall?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards