Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Lina - 10 juni 2011 09:33

Idag är jag faktiskt lite nervös, om än inte överdrivet - jag vet själv inte exakt vad som är bäst för mig. Så det blir ett spännande möte. Återkommer till det.


Annars så sitter jag i soffan och kollar Nyheterna och förhoppningsvis kommer en schysst Efter tio idag med som det då blir frulle till. Helt ointressant, jag vet.

Sedan ska jag ta tag i och packa faktiskt. Ikväll åker jag över till min föräldrar på andra sidan och stan för tidigt imorgon bitti lättar jag och farsan uppåt. En tolv timmars bilresa väntar. Vi ska upp till Finland, eller ja, Tornedalen (vi är finska men mina farföräldrar bor på svenska sida just nu, och har sommarstället på finska sidan). Tyvärr åker vi upp av tråkiga omständigheter, min farfar är sjuk. Farsan ska skjutsa honom till sjukhuset i Luleå på måndag då det ska vara någon hjärnoperation (!) som vi dessutom inte vet så mycket om. Det känns bra att vi åker upp i alla fall, och det behövs för farfar som inte ritkigt förstår svenskan klockrent, särskilt inte läkartermer. 


Det jag är lite nervös över idag, som jag nämnde inledningsvis, är att jag ska på en arbetsintervju i eftermiddag. Blir intressant. Det är inte specifikt för ett jobb utan snarare som en del av en extraresurs-pool. Men jag har inte förstått helt och hållet för jag sökte för ett specifikt jobb, men jag tror jag åker dit för både och alt. antingen eller. Spännnande!




Ovido - Quiz & Flashcards