Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Lina - 15 juni 2011 17:08

Som jag skrev senast så skulle jag på arbetsintervju och sedan åka upp till Tornedalen. Nu sitter jag hemma i farmor och farfars kök i just Övertorneå som ligger mitt i det vacka Tornedalen. 35 minuter tar det att gå, ja gå, till Finland härifrån. Underbart!


Farfar hade missuppfattat vad han skulle göra hos läkaren i måndags. Det var inte en operation utan en nervundersökning och sömnregistering. De har fortfarande inte hjittat felet...


Annars så äter vi gott här uppe, och bastar vedeldat. Det är suveränt, tråkigt bara att vi inte är vid sommarstugan på den finska sidan som vanligt... farföräldrarna orkar inte det lägre eftersom farfar nu är dåligt och farmor har alzeimers.


Jag är sååå sugen på att flytta hit. Det är underbart att bo nästintill i världens två bästa länder. Det sämsta är att myggen älsklar mig... 


Nu är det dock sista kvällen så jag hoppas på en skön bastu. Vi var över till Yli Tornio på finska sidan och handlade finska varor att ta med hem (d v s öl, lakrits, bröd...).


Förresten, i måndags ringde jobbet jag var på intervju av och sa att allting såg jättebra ut och att mina referenser var goda. Kul! Tyvärr hade de just nu att erbjuda mig heltid juni fr o m tisdag - men den gick ju inte eftersom att jag är här uppe... typiskt... men de skulle höra av sig så fort det kom ett nytt uppdrag, de är ju en sorts bemanningsföretag. Kul att de gillade mig i alla fall, vi får väl se om det kommer fler förfrågningar från dem... vore kul!



Ovido - Quiz & Flashcards