Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Lina - 30 juni 2011 18:49

Uhh, vaknade idag med huvudvärk och trötthet. Kraften att både åka in till stan och försöka få 3 att få fason på telefonen plus att åka hela vägen till andra sidan stan (till och med ett annat län) fanns inte. Jag ställde in besöket hos syrran och koncentrerade mig på projekt åka-in-till-stan-och-fixa-telefon. Och nu funkar den! Skönt skönt skönt! Tydligen har jag haft samma simkort sedan jag anslöt mig till 3 och det var då ca 5-6 år gammalt och ville inte längre, så jag fick ett nytt och snubben där sa att jag nu skulle få mycket bättre mottagning också! Super!


Kikade lite i Skrapan där jag var och hittade massa fina kläder på Monki (eller vad heter den, jag har aldrig handlat där). Ett tips om någon vill göra fynd, de hade 75% rabatt på massor och 50% på resten i pricnip. Jag höll dock i plånken, jag är ju trots allt student som bara lallar runt nu på sommaren... d v s inte direkt "fett med cash", hehe. Dessutom såg jag en superfin jeansskjorta på Levis som skulle passa på min käreste, men å andra sidan har han redan massa jeansskjortor och är snarare i behov av nya linnen (för han går omkring i urtvättade äckellinnen som han egentligen bara har till jobbet). 


Det blev i stället en ny badhandduk i turkost (jag behövde verkligen detta, vi har ont om handdukar och när barnen är här tar de alltid vilken som, jag vill faktiskt ha min handduk i fred!) och en ask med svenska jordgubbar som fick bli min lunch.


Hemma smorde jag in mig med solskydd och satte mig på balkongen med jordgubbar, vatten och boken Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen. Boken blev utläst och den var väl bra, men ingen wow, 3/5 kanske sådär som "betyg".


Nu känns det lite dumt bara att jag inte passade på att köpa en bok när jag var på Akademibokhandeln och gluttade idag... Är nog mest sugen på Olivecronas Mitt Afrika men även Patrik Sjöbergs nya bok som jag just nu inte kommer ihåg vad den heter. Givetvis vill jag även läsa Livet Deluxe av Lapidus men den var verkligen en tegelsten så där väntar jag nog ut pocketversionen... De övriga har heller inte kommit i pocket än men var lite nättare i alla fall, dock synd att det blir dyrt (om än Sjöberg-boken ligger på 179 kr nu)....

Ovido - Quiz & Flashcards