Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Tjejigt värre

Av Lina - 1 juni 2011 22:38

Ibland så lyser "tjejiga" sidor igenom hos mig, annars ser jag mig själv som inte alls så tjejig. Jag gillar inte tjejigt. Jag tycker för det mesta att "tjejigt" är bortkastat, då menar jag t ex smink och enorm klädkonsumtion (ja, jag gillar kläder med är låååångt ifrån en fashionista, jag kollar mer på kläder o tycker det är fint men är sällan sugen på att lägga ut massor av pengar på kläder, då lägger jag det hellre på god mat, resor, prylar...).


Nåja, dock lyser en tydlig "tjejig" sida igenom hos mig var och varannan dag numer. En sida som jag förr alltid varit sådär stenhård kring, varför vet jag väl inte. Någon konstig vinkling på att jag är stencool och inte gillar sånt "trams", fast det är ju långt ifrån tramsigt, fast jag gillar inte orden "tills döden skiljer oss åt" och "resten av vårt liv" och den där svamlet om Gud. Nå, jag tror ni vet vad jag börjar syfta på, nämligen bröllop.


Nu när "Fyra bröllop" går på TV så tittar jag på det och blir mer och mer sugen på min idé som kom till mig förra våren då jag sprang ute i spåren och hamnade vid Görväln Slott där det hölls vigsel. Och jag säger då det, om jag någonsin gifter mig så ska det banne mig vara ett ståtligt slottsbröllop. Alternativt om jag själv äger en anrik herrgård... Jag bara ÄLSKAR det. Jag vill gifta mig på ett slott med den fantastiska aritekturen och historien och allt som finns i dess väggar, mäktigt! Och jag vill vara fin i en underbar vit brudklänning och jag vill ha god buffémat och ingen större bordsplacering och rock blandat med 80-tals disco och dagens R'n'B. Och en superfin bröllopstårta och ostbricka... Och jag skulle vilja ha en superfin bröllopssvit med sänghimmel och världens jacuzzi där jag och min make skulle dricka champagne och äta jordgubbar och knulla hela natten!


Åhhh... vad tjejig jag blev nu. Jag bara tänker att jag ska ringa min älskling och säga "om vi vinner minimum 100 000 kr på en trisslott ska vi slå till då?".


Saken är kanske lite sjuk. Men jag står nog fortfarande kvar vid det jag sa en gång förut "Om jag gifter mig så gör jag det för en hejdundrande fest och inte för kärleken". Men, med det menar jag givetvis inte att jag inte ska älska den jag gifter mig med... men dessvärre tror jag inte att man ska lova varandra livet ut osv, det kanske inte finns ett lyckligt livet ut och då är det fel att lova. Jag lever mer i nuet, även om jag också är en planerare... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards