Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Vuxet sommarlov

Av Lina - 3 juni 2011 11:14

Här sitter jag och är vuxen och har sommarlov, det känns rätt knäppt. Och visst, jag ska jobba lördag och söndag men därefter känns det verkligen som att jag har sommarlov. Har webbshop att pilla med och lite sådär men inget storartat jobb.


Häromveckan kändes det oroande. Hur långtråkigt kommer jag få det? Så gick tankarna... men, nu känns det ganska rogivande. När jag har böcker att läsa och när det är såhär varmt som idag. Jag var ute med Enzo (hunden) för en kvart sen och blev helt svettig, var tvungen att ta av mig min tunna HM-kofta och bara knata i linne. Verkar vara ca 21 grader i skuggan nu... skööönt.


I övrigt så är barnen här nu. Min snubbe är dock på jobbet. Jag ska nog snart dra iväg, dels plocka upp en bok som en studentkompis lånat. Sen så tänkte jag ta mig ner till Kungsträdgården och Smaka på Stockholm! Lite trist att gå själv, måste jag erkänna, men hellre det än inte alls - eller nästan ännu värre: med någon som inte förstår grejen! Jag hoppas jag får ro i kroppen så jag kan spatsera runt och smaka på grejer, äta glass och kanske ta ett glas vin? Hoppas hoppas hoppas verkligen jag får till ro i kroppen, ska nog köpa med mig en SVD (eller snarare ta ut en via gratiskuponger jag fått av mamsen).


För övrigt så åker jag till Finland (eller ja, svenska sidan egentligen, Övertorneå) nästa vecka, tyvärr av lite tråkigt omständigheter för min farfar har blivit rätt sjuk. Men det blir skönt att komma bort lite också, hans sjukdom beror ju mycket på ålder och hur sjukt det än låter är det ju naturens gång, lite så ser jag det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 december 2011 11:03

Julen är över... det vart en mysig jul som för min del var det första utan mina föräldrar. Istället firade jag jul med min sambo och så kom hans 15-åriga son hit. Det blev faktiskt en riktigt trevligt litet julfirande men jag råkade göra ett uttaland...

Av Lina - 14 december 2011 11:38

Jag har av olika anledningar tänkt tillbaka mycket på senaste. Det finns så mycket fina människor jag träffat! Eller det var väl kanske att ta i, men det finns fina människor jag har träffat som betytt något för mig - vare sig det handlar om något li...

Av Lina - 14 november 2011 12:36

Fy för fa-an...idag är ingen bra dag. Gårdagen slutade inte bra, jag blev så ledsen. Så jävla ledsen, precis som tidigare på den eftermiddagen. Man ska fan inte leka med hormoner, och kanske speciellt inte jag som vet att jag är känslig för det... I ...

Av Lina - 18 oktober 2011 11:31

Hej och hå, inte har man haft så mycket höstkänsla fastän det är mitten på oktober? Den kommer nu, för mig i alla fall. Visst, när jag var uppe i Tornedalen förr förra helgen så kände man hösten på höstpromenaderna bland de rödgula löven... Men nu är...

Av Lina - 12 oktober 2011 09:09

Då är jag 22 år, på riktigt (hela sommaren har man ju varit "22" när folk frågat liksom). Igår fyllde jag år. Lite tråkigt är det att inte vara liten längre just när det gäller födelsedagen, och julafton... Det där pirret och glädjen är ju inte densa...

Ovido - Quiz & Flashcards