Alla inlägg under juni 2011

Av Lina - 8 juni 2011 14:20

Igår handlade jag en Axa gröt, en ganska ny variant av mellanmål. Du tillsätter bara hett vatten... Jag håller på kokar vatten så ska jag testa den strax. Vore ett bra mål för oss studenter om man blir mätt, vi får väl se - jag är tveksam.


Ca 15 kr kostade den på ICA men just nu var det dessutom smakrabatt så jag betalde bara en tia. 


Foto: www.axa.se  

Av Lina - 8 juni 2011 11:14

Då var det en ny dag i min lediga tillvaro. Jag förstår inte, jag känner mig alltid trött såhär mitt på dagen dessa dagar. Någonstans tror jag att det har att göra med att min sömn blir avbruten vid sextiden då min kille vaknar, snoozar och går upp... Själv sover jag sedan vidare och vaknar runt halv tio... nåja...


Idag har jag egentligen inget särskilt planerat, eller jo men inte tidsanpassat. Vädret är inte strålande solsken men det är varmt i luften och sommarregn, jag tycker faktiskt det är lite mysigt. Jag var ute med hunden, som är hemma med mig,runt tiotiden och jag gick bara i en tunn sommarklänning och så kom sommarregn och det luktade sådär gott av våt asfalt och fuktig skog, härligt! Hoppas åskan kommer hit, hörde att det var dunder och brak i Skåne igår ju...


Nåja, annars så sitter jag i soffan och tar det lugnt, gluttar på Malous Efter tio och då det är slut tänkte jag sätta mig och jobba lite... ja, alltså pilla med den webshop jag ska hjälpa till att ta fram för den skobutik jag jobbar i. Jag är dock inte jätte haj på det och jag känner mig lite vilsen, för mig känns den rätt klar men på min chef låter det som att det är massvis kvar... jag känner mig lite omotiverad... Idag tänkte jag nog ta fram en lista på det som måste till så att man får lite bättre koll på läget, förhoppningsvis....


Annars ser jag faktiskt fram emot tv-kvällen konstigt nog, men jag är på sånt mys-tv-humör. Det blir Vem vet mest, Fyra bröllop och sedan Klockan åtta hos kändisarna.

Av Lina - 7 juni 2011 16:33

Hello!


Idag har jag verkligen haft min första "sommarlovs/semesterdag" känns det som, eftersom jag jobbade i helgen och nu är helt ledig t o m 1-2 juli då jag jobbar lite extra igen.


Dagen idag har bestått av att åka till Universitetsbilbioteket och lämna en bok, sedan tog jag tunnelbanan och spatsera omkring på stan. Köpte en jättefin Bob Marley-t-shirt som jag ska ge till min älskling, så jag bara väntar på att han ska komma hem någon gång! :) Mitt mission på stan var dock att hitta en solkräm till facet, och det är inte lätt för mig vill jag säga. Jag får så lätt finnar och jag kan definitvit inte smörja in facet med den vanliga solkrämen som man har på kroppen, dock har jag aldrig testat de som nu kommit speciellt för ansiktet... men jag har tidigare hittat en sun face-gel på Clinique som jag använde 2-3 år och den funkar! Det känns dock alldeles för dyrt för en icke-sommararbetande student som jag nu är, en tub på 50 ml kostar 399 kr om den ens finns kvar (kikade lite snabbt på Åhléns men såg den inte). Såhär såg den ut för något år sen i alla fall:

 

Nåja, jag har kollat på lite apotek tidigare men aldrig hittat någon helt oljefri som Cliniques var. Nu bestämde jag mig dock för att ta ett beslut och gick in på Apotek Hjärtat och köpte en ansiktssolgel, som apotekaren rekomenderade där. (Hon rekomenderade dock först sollotion men jag frågade om gelen inte var bättre varpå hon svarade jakande, så jag vet inte hur insatt hon var egentligen trots att jag frågade efter en sollotion som inte var så fet och passade hud som lätt får finnar). Den jag köpte var Cliniderm Aco face sun gel cream spf 15:

Hoppas den funkar bra nu för mig. Det känns bra med "gel" i alla fall. Den borde inte vara lika fet som kräm eller lotion. Den kostade 139 kr (50 ml).


Jag struntade i att köpa vanlig sollotion till kroppen på apoteket för de flesta med lägre solskyddsfaktor verkade vara slut och det var ändå rätt dyra tyckte jag, över hundringen. Men väl hemma på ICA så inhandlade jag den sollotion som får verka på min kropp i sommar. Den hade bra pris, känns sådär "utomlandsig" och doftas gott av kokos. Brukar inte se det här märket men det känns som en klassiker? Är den vanlig utomlands, är det därför... eller? 79 spänn kostade den i alla fall och innehåller 200 ml (finns som sprayflaska för samma pris men jag bestämde mig för att jag nog gillar lotion bättre trots allt, känns som att jag tar för lite när jag har såndär sprayflaska):


 

Av Lina - 3 juni 2011 11:14

Här sitter jag och är vuxen och har sommarlov, det känns rätt knäppt. Och visst, jag ska jobba lördag och söndag men därefter känns det verkligen som att jag har sommarlov. Har webbshop att pilla med och lite sådär men inget storartat jobb.


Häromveckan kändes det oroande. Hur långtråkigt kommer jag få det? Så gick tankarna... men, nu känns det ganska rogivande. När jag har böcker att läsa och när det är såhär varmt som idag. Jag var ute med Enzo (hunden) för en kvart sen och blev helt svettig, var tvungen att ta av mig min tunna HM-kofta och bara knata i linne. Verkar vara ca 21 grader i skuggan nu... skööönt.


I övrigt så är barnen här nu. Min snubbe är dock på jobbet. Jag ska nog snart dra iväg, dels plocka upp en bok som en studentkompis lånat. Sen så tänkte jag ta mig ner till Kungsträdgården och Smaka på Stockholm! Lite trist att gå själv, måste jag erkänna, men hellre det än inte alls - eller nästan ännu värre: med någon som inte förstår grejen! Jag hoppas jag får ro i kroppen så jag kan spatsera runt och smaka på grejer, äta glass och kanske ta ett glas vin? Hoppas hoppas hoppas verkligen jag får till ro i kroppen, ska nog köpa med mig en SVD (eller snarare ta ut en via gratiskuponger jag fått av mamsen).


För övrigt så åker jag till Finland (eller ja, svenska sidan egentligen, Övertorneå) nästa vecka, tyvärr av lite tråkigt omständigheter för min farfar har blivit rätt sjuk. Men det blir skönt att komma bort lite också, hans sjukdom beror ju mycket på ålder och hur sjukt det än låter är det ju naturens gång, lite så ser jag det. 

Av Lina - 1 juni 2011 22:38

Ibland så lyser "tjejiga" sidor igenom hos mig, annars ser jag mig själv som inte alls så tjejig. Jag gillar inte tjejigt. Jag tycker för det mesta att "tjejigt" är bortkastat, då menar jag t ex smink och enorm klädkonsumtion (ja, jag gillar kläder med är låååångt ifrån en fashionista, jag kollar mer på kläder o tycker det är fint men är sällan sugen på att lägga ut massor av pengar på kläder, då lägger jag det hellre på god mat, resor, prylar...).


Nåja, dock lyser en tydlig "tjejig" sida igenom hos mig var och varannan dag numer. En sida som jag förr alltid varit sådär stenhård kring, varför vet jag väl inte. Någon konstig vinkling på att jag är stencool och inte gillar sånt "trams", fast det är ju långt ifrån tramsigt, fast jag gillar inte orden "tills döden skiljer oss åt" och "resten av vårt liv" och den där svamlet om Gud. Nå, jag tror ni vet vad jag börjar syfta på, nämligen bröllop.


Nu när "Fyra bröllop" går på TV så tittar jag på det och blir mer och mer sugen på min idé som kom till mig förra våren då jag sprang ute i spåren och hamnade vid Görväln Slott där det hölls vigsel. Och jag säger då det, om jag någonsin gifter mig så ska det banne mig vara ett ståtligt slottsbröllop. Alternativt om jag själv äger en anrik herrgård... Jag bara ÄLSKAR det. Jag vill gifta mig på ett slott med den fantastiska aritekturen och historien och allt som finns i dess väggar, mäktigt! Och jag vill vara fin i en underbar vit brudklänning och jag vill ha god buffémat och ingen större bordsplacering och rock blandat med 80-tals disco och dagens R'n'B. Och en superfin bröllopstårta och ostbricka... Och jag skulle vilja ha en superfin bröllopssvit med sänghimmel och världens jacuzzi där jag och min make skulle dricka champagne och äta jordgubbar och knulla hela natten!


Åhhh... vad tjejig jag blev nu. Jag bara tänker att jag ska ringa min älskling och säga "om vi vinner minimum 100 000 kr på en trisslott ska vi slå till då?".


Saken är kanske lite sjuk. Men jag står nog fortfarande kvar vid det jag sa en gång förut "Om jag gifter mig så gör jag det för en hejdundrande fest och inte för kärleken". Men, med det menar jag givetvis inte att jag inte ska älska den jag gifter mig med... men dessvärre tror jag inte att man ska lova varandra livet ut osv, det kanske inte finns ett lyckligt livet ut och då är det fel att lova. Jag lever mer i nuet, även om jag också är en planerare... 

Ovido - Quiz & Flashcards